Smiginio taisyklės – viskas, ką turėtumėte žinoti

Smiginio taisyklės – viskas, ką turėtumėte žinoti

Smiginis, dar vadinamas dartais (angl. darts), yra populiarus taiklumo žaidimas, kuriame žaidėjai meta strėlytes į taikinį, siekdami pataikyti į tam tikras zonas ir surinkti kuo daugiau taškų.

Šiame straipsnyje aptarsime pagrindines smiginio taisykles, žaidimo tikslus, reikalingą įrangą ir įvairius žaidimo variantus.

Smiginio taisyklių santrauka

Norint pradėti žaisti smiginį, svarbu susipažinti su pagrindinėmis žaidimo taisyklėmis.

  • Žaidėjai turi stovėti 2,37 m atstumu nuo taikinio.
  • Taikinio centras turi būti 1,73 m aukštyje nuo grindų.
  • Žaidimo tikslas – sumažinti savo taškus iki nulio.

Taškų skaičiavimas pagal zonas

  • Single – įprasti taškai, kuriuos suteikia kiekviena žaidimo zona. Į ją pataikius, atimama nurodyto skaičiaus vertė.
  • Double – zona, kur taškai dvigubėja. Pataikius į šią zoną, atimama dviguba vertė, pavyzdžiui, pataikius į dvigubą 20 zoną, atimama 40 taškų.
  • Triple – zona, kur taškai patrigubėja. Pataikius į šią sekciją, atimama trigubai daugiau taškų, pavyzdžiui, pataikius į trigubą 20 zoną, atimama 60 taškų.
  • Bullseye (vidinis) – centrinė zona, kurioje gaunama 50 taškų.
  • Outer bull (išorinis) – aplink Bullseye esanti zona, į kurią pataikius žaidėjas gauna 25 taškus.
smiginio-taškai

Nesėkmingi metimai

  • Jei strėlytė pataiko už lentos ribų arba į neįskaitomą zoną, taškai neskaičiuojami.
  • Jei žaidėjas užmynė metimo liniją, taškai taip pat anuliuojami.

Žaidimo eiga

Smiginio žaidimo metu žaidėjai stengiasi pirmieji sumažinti savo taškus iki nulio. Tai gali būti vienas iš geriausių žaidimų dviems namuose. Žaidimas prasideda su tam tikru taškų skaičiumi, dažniausiai 501, 301 arba 101 taškų suma. Kiekvienas ėjimas sumažina taškų kiekį priklausomai nuo to, kur pavyksta pataikyti.

Žaidėjai meta tris strėlytes per kiekvieną savo ėjimą, o kiekvieno metimo taškai susumuojami ir atimami iš bendro taškų skaičiaus. Kuo tiksliau pataikoma į skirtingas zonas – single, double, triple arba bullseye – tuo greičiau galima pasiekti žaidimo tikslą, t.y., sumažinti taškų skaičių iki nulio.

Paskutiniai metimai turi būti pataikyti į double zoną, kitu atveju žaidėjas nebus laikomas laimėtoju, net jei jo taškų skaičius pasieks nulį. 

Žaidimo pabaiga

Žaidimuose „501“, „301“ ir „101“ žaidėjas dažniausiai turi pataikyti į dvigubą zoną, kad baigtų žaidimą. Tai vadinama „baigimo taisykle“. Svarbu paminėti, kad tikslas – pasiekti nulį per paskutinį metimą.

Pavyzdžiai:

  • Jei žaidėjas turi 7 taškus, bet pataiko į 10 taškų zoną:
    Pataikymas į 10 taškų zoną padidina žaidėjo taškus iki 17 (7 + 10 = 17). Kadangi tai viršija nulį, žaidėjas praleidžia savo ėjimą ir laukia kito metimo.
  • Jei žaidėjas turi 12 taškų ir pataiko į 13 taškų zoną:
    Kad baigtų žaidimą, žaidėjas turėtų pataikyti į dvigubą 6 taškų zoną. Tačiau pataikius į 13 taškų zoną, žaidėjo taškai viršys nulį ir jis praleis savo metimą, laukdamas kito.

Jei žaidėjas turi 10 taškų ir nori baigti žaidimą:

  • Būtina pataikyti į dvigubą 5 taškų zoną.
    Jei žaidėjas pataiko į dvigubą 5 zoną, jis pasiekia nulį ir laimi žaidimą.
  • Ar gali pataikyti į viengubą 5 ir kitą kartą į kitą viengubą?
    Ne, žaidėjas negali baigti žaidimo, jei pirmą kartą pataiko į viengubą 5 (tai būtų 5 taškai) ir tada bando pataikyti į kitą viengubą, kad pasiektų nulį. Žaidime „501“, „301“ ir „101“ paskutinis pataikymas turi būti į dvigubą zoną, kad baigtų žaidimą.

Ar būtinai paskutinis metimas turi būti dvigubas?

Taip, žaidžiant pagal standartines taisykles, paskutinis metimas turi būti pataikytas į dvigubą zoną, kad baigtum žaidimą. Jei žaidėjas iš pradžių pataiko į viengubą zoną ir lieka taškų, jis turi dar kartą tiksliai pataikyti į reikiamą zoną, tačiau galutinis metimas privalo būti dvigubas.

Taigi, žaidžiant pagal taisykles žaidimuose „501“, „301“ ir „101“, žaidėjas turi pataikyti į zoną, kuri leis jam pasiekti nulį. Jei jis viršija nulį, metimas nutraukiamas ir jis laukia kito šanso.

Kokio reikia inventoriaus?

Toliau apžvelgsime pagrindines priemones, ką reikia turėti, norint žaisti smiginį:

  • Smiginio lenta. Standartinė smiginio lenta turi būti padalinta į zonas, kuriose skirtingos taškų vertės priklauso nuo pataikymo vietos. Lenta turi būti suprojektuota pagal tarptautinius standartus.
  • Sienų apsauga. Rekomenduojama naudoti EVA (etileno-vinilacetato) apsaugą. Tai minkšta, tačiau tvirta medžiaga, kuri sugeria smūgius ir padeda išvengti sienų pažeidimų.
  • Smiginio strėlytės. Renkantis strėlytes svarbu atsižvelgti į medžiagą, svorį ir formą. Volframinės strėlytės išsiskiria savo tvirtumu ir kompaktiškumu. Plieninės strėlytės yra tvirtos ir tinkamos profesionaliam žaidimui, o plastikinės arba magnetinės yra lengvesnės ir saugesnės, todėl puikiai tinka vaikams.
  • Kilimėliai. Jie sugeria smūgius, sumažina triukšmą ir mažina slydimo riziką metant strėlytes. Be to, jie apsaugo strėlyčių antgalius nuo kritimo ant plytelių ar parketo bei saugo pačią grindų dangą nuo pažeidimų.
smiginio-lentos-kabinimas

Populiarūs smiginio žaidimų variantai

Populiariausias smiginio žaidimas yra 501, tačiau yra ir kitų variantų, pavyzdžiui, 301, kur pradedama su mažesniu taškų skaičiumi, arba 101, dažniausiai žaidžiamas greitesnėms partijoms. 

Toliau apžvelgsime kelis populiariausius variantus ir trumpai apžvelsime smiginio taisykles:

Kriketinis smiginis

Kriketinis smiginis išsiskiria tuo, kad žaidėjai turi pataikyti į konkrečias taikinio zonas – nuo 15 iki 20 bei buliaus akį. Tikslas yra „uždaryti“ šias zonas, t. y. pataikyti į kiekvieną jų tris kartus. 

Be to, žaidėjai gali pelnyti taškų pataikydami į jau uždarytas zonas, jei varžovas jų dar neuždarė. Šis žaidimo variantas reikalauja ne tik taiklumo, bet ir strategiško mąstymo, nes reikia spręsti, ar geriau uždaryti zonas, ar rinkti taškus, priklausomai nuo varžovo situacijos.

Around the World

Tai iššūkis visiems, norintiems išbandyti savo įgūdžius. Žaidėjai turi paeiliui pataikyti į kiekvieną taikinio sektorių nuo 1 iki 20. Tikslas – kuo greičiau pereiti per visus sektorius, tačiau negalima praleisti nė vieno!

Halve it

Šiame žaidime žaidėjai pradeda su tam tikru taškų skaičiumi, tačiau kiekviena nesėkminga pataikyta zona atima pusę žaidėjo taškų. Tikslas – kuo greičiau išlaikyti taškus ir pasiekti nulį.

Shanghai

Šis smiginio žaidimas susijęs su kiekviena taikinio zona. Žaidėjai turi pataikyti į tam tikras zonas (1, 2 ir 3), o po to taikytis į tam tikras vertes, kad uždirbtų taškų. Kiekvienas metimas užtikrina vis daugiau galimybių.

The One Hundred and Eighty

Tai greitas ir intensyvus smiginio žaidimas, kurio tikslas – surinkti kuo daugiau taškų, pataikant į trikampį ir dvigubas zonas, kol žaidėjas pasieks 180 taškų.

Smiginio žaidimo pritaikymas skirtingoms amžiaus grupėms

Smiginis – universalus žaidimas, tinkamas įvairaus amžiaus žaidėjams, nes lengvai pritaikomas tiek vaikams, tiek suaugusiems.

  • Smiginis vaikams: vaikams skirti taikiniai dažnai būna tinkami žaisti su magnetinėmis strėlytėmis arba velcro kamuoliukais. Abu šie variantai yra saugūs ir tinkami mažiesiems nuo 3 metų. 
  • Smiginis suaugusiems: suaugusieji gali mėgautis smiginio žaidimu tiek pramogai, tiek profesionaliame sporte. Svarbu užtikrinti, kad aplink žaidimo zoną nebūtų pavojingų objektų, nes strėlytės gali atšokti iki 3 metrų.

Smiginio istorija ir įdomūs faktai

Smiginis turi ilgą ir įdomią istoriją, prasidėjusią XVI a. Didžiojoje Britanijoje. Pirmosios standartizuotos smiginio lentos buvo sukurtos 1900 m., o žaidimas iškart tapo itin populiarus tarp karių. 

Žaidimo populiarumas sparčiai augo, ir 1973 m. buvo įkurta Professional Darts Corporation (PDC), kuri prisidėjo prie profesionalaus smiginio sporto vystymosi. Tarp 1990 ir 2000 m. smiginis išaugo į tarptautinį sportą, pritraukiantį daugybę talentingų žaidėjų ir gerbėjų visame pasaulyje.

Įdomūs faktai apie smiginį

  • Ilgiausias smiginio žaidimas truko 53 valandas – tai buvo labdaros renginys, kuriame žaidėjai varžėsi ir aukojo pinigus geriems tikslams.
  • Brangiausias smiginio komplektas pasaulyje, įskaitant strėlytes ir lentą, kainavo virš 5 000 eurų. Strėlytės buvo pagamintos iš aukščiausios kokybės volframo ir kitų unikalių medžiagų, o išskirtinis lentos dizainas suteikė komplektui kolekcinę vertę.
  • Daugiausia žiūrovų pritraukė 2009 m. PDC World Darts Championship, kur varžybas stebėjo daugiau nei 2,5 milijono žmonių.
  • „9-dalinis“ pataikymas yra itin retas pasiekimas smiginyje, kai žaidėjas pataiko devynis tobulus metimus iš eilės, uždirbdamas maksimalų taškų kiekį.

Išvados apie smiginio taisykles

Smiginio žaidimo taisyklės užtikrina sąžiningą ir saugų žaidimą. Aiškiai apibrėžtos taisyklės leidžia žaidėjams mėgautis įdomiu ir konkurencingu žaidimu. 

Be to, smiginis padeda stiprinti koncentraciją ir planavimo įgūdžius, todėl tai puikus pasirinkimas tiek pramogai, tiek profesionaliam sportui.

DUK: smiginio taisyklės

Kaip tiksliai apskaičiuojami taškai smiginyje❓

Taškai apskaičiuojami pagal tai, į kokias zonas pataikoma ant smiginio lentos – single, double, triple ar bullseye.

Koks yra oficialus atstumas nuo smiginio lentos iki metimo linijos❓

Oficialus atstumas yra 2,37 metro.

Kokia įranga būtina norint žaisti smiginį❓

Reikia smiginio lentos, strėlyčių, sienų apsaugos ir kilimėlio metimo zonai apsaugoti.

Ar visada reikia pataikyti į dvigubą zoną, kad baigtum smiginio žaidimą❓

Taip, žaidžiant pagal standartines taisykles, paskutinis metimas turi būti į dvigubą zoną.

Koks yra skirtumas tarp „501“ ir „301“ smiginio žaidimų variantų❓

Skirtumas yra pradinių taškų skaičiuje – „501“ prasideda su 501 tašku, o „301“ – su 301 tašku, bet abiem atvejais tikslas yra sumažinti taškus iki nulio.